"La vie en rose" 2024
Μοσχοφίλερο
Τα ροζέ κρασιά τα τελευταία χρόνια κάνουν αισθητή την παρουσία τους στις οινικές προτιμήσεις του κοινού.
Το “La vie en rose” του 2024 από Μοσχοφίλερο, του κτήματος Παλυβού από την Πελοπόννησο, διαθέτει ένα θελκτικό σομον χρώμα που περιπλέκεται με άνθη εσπεριδοειδών και τα τυπικά χαρακτηριστικά του Μοσχοφίλερου όπως ροδόνερο, φράουλες, κεράσια, βύσσινα και το σήμα κατατεθέν της ποικιλίας το λουκούμι.
Η ζωηρή οξύτητα και το μέτριου όγκου σώμα, το καθιστούν ένα νεανικό και εκφραστικό κρασί που μπορεί να συνδυαστεί τόσο με λαδερά φαγητά (ιδανικός συνδυασμός της Ελλαδικής κουζίνας), όσο και ζυμαρικά που περιέχουν τομάτα και γαρίδες και θαλασσινά, αλλά και ως aperitivo απολαμβάνεται ευχάριστα.
* Το Μοσχοφίλερο, είναι η μία από τις 4 ποικιλίες που η χώρα μας έχει αποφασιστεί να στηριχθεί για το branding & marketing του Ελλαδικού οίνου.
Απολαύστε το με…
“Le Spectre de la Rose”
Carl Maria von Weber (1786-1826)
Hector Berlioz (1803-1869)
Το ρόδο ενέπνευσε κάθε τέχνη, από τη Σαπφώ ως τη νοσταλγική Vie en rose της μοναδικής Edith Piaf. Ανάμεσα στα πολλά μουσικά έργα που μάς μιλούν για το δημοφιλέστερο λουλούδι, οι ανοιξιάτικες νότες του σφριγηλού ροζέ δύσκολα βρίσκουν ιδανικότερη έκφραση από τους ζωηρούς ρυθμούς βαλς από το Φάσμα του Ρόδου (Le Spectre de la Rose), το μπαλέτο του Μισέλ Φοκίν βασισμένο στο ομώνυμο ποίημα του Théophile Gautier, σε μουσική του Carl Maria von Weber έτσι όπως την ενορχήστρωσε ο Hector Berlioz.
Ο Βέμπερ συνέθεσε τη μουσική το 1819 ως Aufforderung zum Tanz (Πρόσκληση σε χορό) για πιάνο. Αφιέρωσε το έργο νεόνυμφος στη γυναίκα του και περιγράφει ένα ζευγάρι χορευτών που συναντώνται, χορεύουν και αποχαιρετιούνται. Ο Μπερλιόζ το ενορχήστρωσε το 1841, όταν η όπερα του Βέμπερ Ελεύθερος Σκοπευτής παρουσιάστηκε στο Παρίσι και ακολουθώντας τη γαλλική πρακτική, χρειάστηκε επιπλέον μουσική μπαλέτου. Το 1911 ο Μισέλ Φοκίν χορογράφησε τη μουσική ως το όνειρο ενός κοριτσιού που, αποκαμωμένο από τον χορό, ονειρεύεται ότι χορεύει με το πνεύμα ενός ρόδου που μοσχοβολά στον κόρφο της.
Νιζίνσκυ (ο πρώτος), Νουρέγιεφ, Μπαρίσνικοφ είναι ίσως οι πιο διάσημοι χορευτές που φόρεσαν το… ροζ κολάν για να το χορέψουν. Εδώ προτείνουμε μία υψηλής ευκρίνειας ενδοπανδημική καταγραφή από τη Σκάλα του Μιλάνο:
https://www.youtube.com/watch?v=Nn9XfCh5a74
Αν πάντως κάποιος ανέφερε στον Hector Berlioz το ποίημα του Théophile Gautier, εκείνος τότε μάλλον θα σκεφτόταν το τραγούδι που έγραψε επάνω σε αυτούς τους στίχους για τη συλλογή Νύχτες Καλοκαιριού – Les nuits d’été, επίσης το 1841. Σίγουρα μια καλοκαιρινή νύχτα θα επανέλθουμε σε αυτόν τον κύκλο, ως τότε ακούστε Le Spectre de la Rose από την πρόωρα χαμένη πρωθιέρεια της παλαιάς μουσικής Lorraine Hunt Lieberson σε μια από κάθε άποψη σπάνια και μεθυστική ηχογράφηση.
Εδώ θα βρείτε το κείμενο στο γαλλικό πρωτότυπο και σε αγγλική μετάφραση.
https://oxfordsong.org/song/le-spectre-de-la-rose
Les nuits d’été, Op. 7: No. 2. Le Spectre de la rose · Lorraine Hunt Lieberson
Berlioz: Les nuits d’été, Op. 7 – Handel: Arias (Live)
℗ 2016 Philharmonia Baroque Productions
Released on: 2016-02-01
Artist: Lorraine Hunt Lieberson
Conductor: Nicholas McGegan
Orchestra: Philharmonia Baroque Orchestra
Composer: Hector Berlioz
-
Οινόφιλος
Wine connecting people.
-
Δημοσιογράφος
Ο Δημήτρης Κιουσόπουλος είναι μουσικός κριτικός και δημοσιογράφος. Σπούδασε ιστορία, αρχαιολογία, και κλασικές σπουδές στα Πανεπιστήμια Αθηνών και Εδιμβούργου και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές ιστορίας με έμφαση στην κοινωνική ιστορία της μουσικής και της όπερας στην École des Hautes Etudes en Sciences Sociales, Παρίσι, το Berliner Kolleg für Vergleichende Geschichte Europas (BKVGE Freie Universität / Humboldt-Universität) Βερολίνο, και το Ευρωπαϊκό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο, Φλωρεντία. Συνεργάζεται με το ηλεκτρονικό περιοδικό andro.gr και το περιοδικό L’ opera, International magazine (Μιλάνο, Ιταλία: ιταλική και διεθνής αγγλόφωνη έκδοση). Έχει συνεργαστεί συστηματικά με τις έντυπες και ηλεκτρονικές εκδόσεις Ελευθεροτυπία, Καθημερινή, Σχεδία, Homme, Debop.gr, Book’s journal και έχει δημοσιεύσει άρθρα στο Βημα, Athens Voice, Πρώτο Θέμα, Critic’s Corner, Εθνικός Κήρυκας, κ.α. Είναι μέλος της Ένωσης Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών και του Συλλόγου Οι Φίλοι της Μουσικής. Εκτός από την ελληνική, γνωρίζει την αγγλική, γαλλική, ιταλική, ισπανική και γερμανική γλώσσα.